Audi
Partnerem Strategicznym
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Muzeum Sztuki Nowoczesnej
w Warszawie
Materiał Reklamowy
25 października 2024 roku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (MSN) otworzyło swoją nową siedzibę przy placu Defilad, na ul. Marszałkowskiej 103 w Warszawie. Nomadyczna instytucja, która przemieszczała się po mapie Warszawy od 2005 roku, doczekała się wreszcie nowoczesnego wnętrza w samym sercu stolicy.
Dzieło amerykańskiego architekta Thomasa Phifera, ucznia znanego modernisty Richarda Meiera, to biały i horyzontalny 6-kondygnacyjny prostopadłościan ponacinany nieregularnie rozstawionymi oknami. Jego przestrzeń wystawową ulokowano wokół rozjaśnionej przez dachowy świetlik centralnej klatki schodowej.
Z chwilą przeprowadzki do oficjalnej, stałej i prestiżowej lokalizacji MSN zyskało coś jeszcze - partnera strategicznego, którym została marka Audi. Podpisała ona z muzeum umowę na wieloletnią współpracę, która przyniesie odwiedzającym mnóstwo wydarzeń artystycznych, technologicznych i designerskich.
MSN Warszawa
fot. Maja Wirkus 2024
Co połączyło MSN i Audi?
Muzeum Sztuki Nowoczesnej zajmuje się badaniem i upowszechnianiem sztuki najnowszej, koncentruje się na współczesnych sztukach wizualnych, których częścią jest też wzornictwo czy architektura. Audi zaś od dekad tworzy innowacyjne rozwiązania, wprowadza przełomowe usługi i intensywnie współuczestniczy w światowej rewolucji mobilności.
fot. Maja Wirkus 2024
Nad projektem architektonicznym Muzeum przy pl. Defilad pracowano długo i intensywnie. W końcu postawiono na prostą, za to charakterystyczną białą bryłę z oknami doświetlającymi i dynamizującymi wnętrza z fotogeniczną klatką schodową. Podobnie dużą wagę do swojej stylistyki przywiązuje Audi, dbając o najdrobniejszy szczegół. Design aut bywa minimalistyczny, ale zawsze ikoniczny i niepowtarzalny.
fot. Maja Wirkus 2024
Dla warszawskiego Muzeum to coś oczywistego. Wszystko, co robi ta instytucja, ma służyć temu, by angażować i zachęcać społeczeństwo do pogłębionego zrozumienia współczesnych zjawisk artystycznych, społecznych oraz ich kontekstu. Nowoczesność jest też wpisana w DNA znanego producenta samochodów, który od dawna wyznacza trendy w technologii, funkcjonalności i designie.
fot. Maja Wirkus 2024
Sztuka nowoczesna łamie stereotypy, nie trzyma się sztywno zasad, nie boi się artystycznych eksperymentów i nierzadko idzie na przekór masowym gustom. Inaczej nie miałaby sensu. Rozumie to doskonale MSN. Tę odwagę w działaniu mają też projektanci i inżynierowie aut z Ingolstadt. Wcielają ją w życie, proponując i rozwijając kolejne innowacje na rynku moto.
fot. Maja Wirkus 2024
Muzeum Sztuki Nowoczesnej jako jedna z najważniejszych instytucji kulturalnych w Polsce umacnia dialog na temat aktualnych problemów społecznych i kulturowych, traktując sztukę jako narzędzie refleksji nad współczesnym światem. Na wyzwania przyszłości odpowiada też motoryzacyjna marka. Jej odpowiedzią są zachwycające formą pojazdy z "zielonymi" technologiami, które napędzają zrównoważony rozwój.
fot. Maja Wirkus 2024
Głównym celem muzeum jest stworzenie miejsca, w którym ludzie doświadczają sztuki i spotykają się ze sobą. Dlatego w architekturze szukamy sposobów, by wzbogacić to doświadczenie, rozbudzić zmysły słuchu, wzroku i dotyku. A to, czego nadal poszukujemy w samochodzie, to doświadczenie z jazdy, w którym wszystko jest na swoim miejscu. Podobnie w architekturze. Technologia stopniowo usuwa to, co nas rozprasza. Potęguje radość i piękno podróżowania w przestrzeni.
Thomas Phifer
fot. Weronika Ławniczak 2024
Pierwszy wspólny projekt
Pierwszym wspólnym projektem marki Audi i Muzeum, jest wsparcie idei "Muzeum Otwartego". Ma ona ułatwiać nam wszystkim dostęp do przestrzeni, w której wzajemnie przenikają się sztuka, technologia i design w ramach współczesnych inicjatyw artystycznych, od wystaw tematycznych, przez warsztaty, wykłady i debaty, do spotkań z artystami i kuratorami z całego świata.
ZNIKANIA Sandry Mujingi w MSN Warszawa
fot. Maja Wirkus 2024
Idea "Muzeum Otwartego"
Dzięki wsparciu finansowemu marki Audi wstęp na prawie wszystkie wydarzenia realizowane na parterze Muzeum będzie dostępny bezpłatnie dla publiczności przez cały rok. Wystarczy przypomnieć, że tylko przez trzy tygodnie, od 25 października do 10 listopada 2024, w MSN-ie odbyło się ponad 100 różnorodnych eventów towarzyszących otwarciu nowego budynku muzeum i we wszystkich z nich można było uczestniczyć za darmo.
fot. Marta Ejsmont 2024
Obiecująca współpraca
Długofalowa inwestycja w kulturę i sztukę. Tym właśnie ma być trzyletnie partnerstwo Audi z Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Obie strony zapowiadają, że w najbliższych latach możemy spodziewać się szeregu międzynarodowych projektów artystycznych. Jakich? To na razie słodka tajemnica, ale jak mawia Thomas Phifer, "projektowanie jest katalizatorem, który rozbudza zmysły". Z tą myślą wypatrujmy kolejnych fascynujących projektów na styku sztuki współczesnej, nowych technologii oraz odważnego designu.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
fot. Maja Wirkus 2024